w górę w górę
DLA KLIENTÓW 801 44 44 00
STREFA KLIENTA >>
DLA AGENTÓW 22 591 80 10
STREFA AGENTA >>
Aby dowiedzieć się więcej na temat oferty wypełnij formularz. Nasz konsultant skontaktuje się z tobą.



TAK, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. z siedzibą w warszawie (02-676), jako administratora danych osobowych, w celach realizacji zgłoszenia. Podaję swoje dane dobrowolnie oraz zostałem(am) poinformowany(a) o celu zbierania tych danych, prawie dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawienia (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926).
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach handlowych i marketingowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach przesyłania mi informacji handlowych drogą elektroniczną przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
* - pole wymagane
Aby dowiedzieć się więcej na temat oferty wypełnij formularz. Nasz konsultant skontaktuje się z tobą.



TAK, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. z siedzibą w warszawie (02-676), jako administratora danych osobowych, w celach realizacji zgłoszenia. Podaję swoje dane dobrowolnie oraz zostałem(am) poinformowany(a) o celu zbierania tych danych, prawie dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawienia (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926).
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach handlowych i marketingowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach przesyłania mi informacji handlowych drogą elektroniczną przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
* - pole wymagane
Wyślij ofertę do znajomego:



TAK, wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. z siedzibą w warszawie (02-676), jako administratora danych osobowych, w celach realizacji zgłoszenia. Podaję swoje dane dobrowolnie oraz zostałem(am) poinformowany(a) o celu zbierania tych danych, prawie dostępu do treści swoich danych oraz możliwości ich poprawienia (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t. j. Dz. U. z 2002 r. nr 101, poz. 926).
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach handlowych i marketingowych przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
TAK, Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych podanych w powyższym formularzu w celach przesyłania mi informacji handlowych drogą elektroniczną przez Wezyr Holiday Service Sp. z o.o. . Przyjmuję do wiadomości, i mam prawo do dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania oraz wniesienia sprzeciwu, a podanie danych jest dobrowolne.
* - pole wymagane
TITANIC BEACH SPA & AQUA PARK
Egipt / Hurghada

Kategoria lokalna:

5*

Data otwarcia:

2007 r.

Położenie:

17 km od Hurghady, 10 km od lotniska. Hotel usytuowany na powierzchni 102 000 m2.

Plaża:

50 m od hotelu, prywatna, piaszczysto-żwirowa, 365 m długości. Parasole, leżaki, materace i ręczniki - bezpłatne. Bar na plaży serwuje napoje. Skała koralowa przy wejściu do morza.

W hotelu:

5 restauracji, 6 barów, winda, 3 baseny odkryte (największy 6200 m2), aquapark (14 zjeżdżalni).

Pokoje:

w 2 budynkach:

pokoje standardowe, pokoje rodzinne (2 sypialnie połączone drzwiami), junior suite (2 pokoje połączone drzwiami);

klimatyzacja centralna, minibar (bezpłatny), wanna lub prysznic, suszarka, TV, sejf (płatny), balkon lub taras. W pokojach standardowych możliwość dostawki (max. 2 łóżka w zależności od dostępności).

Rozrywki i usługi:

Bezpłatne:

siłownia, tenis stołowy, 2 korty tenisowe, siatkówka plażowa, rakiety i piłki do tenisa, dyskoteka, aerobik, animacje, minigolf, szachy.

Płatne:

internet bezprzewodowy w lobby, pralnia, centrum SPA, sauna, masaż, łaźnia turecka, jacuzzi, oświetlenie kortów, kręgle, mini boisko do piłki nożnej, sporty wodne na plaży, centrum nurkowe, wybrane drinki w dyskotece, bilard.

Dla dzieci:

2 brodziki, animacje, mini klub (4-12 lat), opiekunka (płatna ok. 15 $/h), krzesełka w restauracji, plac zabaw, łóżeczka (na życzenie).

Wyżywienie:

All Inclusive (24 h)

Posiłki: śniadanie, późne śniadanie, obiad, przekąski, podwieczorek, kolacja, późny posiłek (przekąski).

Napoje zawarte: lokalne napoje alkoholowe i bezalkoholowe.

System nie zawiera: napoi importowanych, soków ze świeżych owoców, napoi energetycznych, napoi butelkowanych, lodów.

Restauracje a’la carte:

włoska, rybna, orientalna, chińska. w Titanic Palace: japońska, indyjska, meksykańska – 1 wizyta bezpłatna. Wymagana rezerwacja.

Tel./faks:

+20 65/ 346 14 20, 346 14 30.

 

 

UWAGA!

 

W dniach 3- 10.09 na terenie hotelu będzie przeprowadzany remont basenu.

 

 

Usługi dostępne w hotelu

Egipt

12 zdjęć

Geografia Egiptu
Arabska Republika Egiptu leży w północno-wschodniej części Czarnego Lądu, zwanej "muzułmańską białą Afryką". Kraj zajmujący powierzchnię 997 739 km2 dzieli się na cztery regiony geograficzne: Pustynię Libijską (Zachodnią), Pustynię Arabską (Wschodnią), dolinę i deltę Nilu oraz półwysep Synaj z jego największym wzniesieniem - Górą Świętej Katarzyny (2637m.n.p.m). Ponad 90% powierzchni kraju to nieurodzajna, piaszczysto kamienista gleba pustynna. Egipt leży na granicy Afryki i Azji, nad Morzem Śródziemnym i Morzem Czerwonym, które łączy Kanał Sueski. W sercu kraju płynie najdłuższa rzeka świata - Nil o długości 6500 km, która od czasów starożytnych wyznaczała lata urodzaju i klęsk dla zamieszkującej Egipt ludności. W latach 60-tych i 70-tych wybudowano na rzece Tamę Asuańską, dzięki której powstał sztuczny zbiornik wodny nazwany od imienia jednego z egipskich przywódców Jeziorem Nasera. Stolicą Egiptu jest Kair - jedna z większych aglomeracji świata. Zamieszkuje go ok. 16 mln ludzi. Cały kraj liczy sobie ok. 60 mln mieszkańców. Poza obszarem Morza Śródziemnego i deltą Nilu w Egipcie panuje klimat subtropikalny -suchy i gorący. Głównym elementem gospodarki Egiptu jest eksport ropy naftowej, bawełny, owoców, a także turystyka. Egipt jest jednym z najczęściej odwiedzanych państw na świecie.

Historia
Cywilizacja Egiptu należy do najstarszych na świecie. W okresie prehistorycznym Egipt podzielony był na dwa królestwa Górnego i Dolnego Egiptu. Według starożytnych opowieści do zjednoczenia państwa doszło dzięki "dobremu bogowi" Ozyrysowi. W rzeczywistości dokonał tego w 2850r. p.n.e. założyciel I dynastii władców Egiptu, Menes. Historię starożytnego Egiptu dzieli się na cztery okresy: Starego, Średniego, Nowego Państwa i tak zwaną Epokę Późną. Okres Starego Państwa (ok. 2850-2052r. p.n.e.) uważany jest za okres największego rozwoju państwa. Za panowania III i IV dynastii zbudowano słynne piramidy, a przede wszystkim kompleks w mieście Giza. Był to okres silnej władzy "Dzieci Słońca" czyli faraonów, których uważano za żywych bogów na ziemi. Po wieloletniej destabilizacji państwa około 2060r. p.n.e. faraonom udało się przejąć kontrolę nad Egiptem. Za czasów Średniego Państwa (ok. 2052-1570r. p.n.e.) nastąpił rozwój kultury i sztuki, a także reorganizacja i gwałtowna ekspansja kraju. Od ok. 1574r. p.n.e. datuje się początki Nowego Państwa. Egipt nadal przeżywał rozkwit kulturalny, wybudowano świątynie w Tebach, Luksorze i nekropolie w Dolinie Królów. Jednakże wzrost znaczenia kapłanów doprowadził do wielu klęsk i utraty wschodnich prowincji. W okresie zwanym Późnym (ok. 1085-332r. p.n.e.) nastąpił upadek polityczny Egiptu i objęcie władzy przez Asyryjczyków, Persów, a w końcu w 332r. p.n.e. przez Aleksandra Wielkiego, na którego cześć powstało miasto Aleksandria. Po śmierci Aleksandra Wielkiego władzę przejęła hellenistyczna dynastia Ptolemeuszy, z której wywodziła się między innymi Kleopatra VII (69-30r. p.n.e.). Od 30r. p.n.e. Egipt stał się rzymską prowincją, a w 395r. znalazł się w granicach Cesarstwa Bizantyjskiego. W 641r. Egipt został podbity przez Arabów, którzy narzucili islam i rozpoczęli arabizację ludności. Rządy sprawowały kolejno dynastie: Omajjadów, Abbasydów, Fatymidów i Mameluków. W 1517r. Egipt został podbity przez Turków osmańskich, którzy panowali w nim do połowy XVIII wieku. W okresie tym nastąpił regres w rozwoju gospodarczym i kulturalnym kraju. W 1798r. Napoleon Bonaparte bezskutecznie próbował opanować Egipt. W 1805r. gubernatorem osmańskim został Albańczyk Muhammad Ali, który rządził do roku 1849. Uniezależnił kraj od Turcji, przeprowadził reformy administracji, szkolnictwa i armii oraz zmodernizował gospodarkę. Lekkomyślna polityka jego następców doprowadziła do zadłużenia Egiptu w bankach francuskich i angielskich. W 1869r. otwarto Kanał Sueski łączący Morze Śródziemne z Czerwonym. Jednakże problemy finansowe państwa doprowadziły do podporządkowania go w krótkim czasie Anglikom. Egipt był zależny od Wielkiej Brytanii do 1922r. Po uzyskaniu niepodległości Egipt został monarchią konstytucyjną z królem Fuadem I na czele. W czasie II Wojny Światowej Egipt był główną bazą brytyjską. W 1952r. doszło do przewrotu wojskowego. Obalono króla Faruka, a władzę objął generał Muhammad Nagib, który w latach 1953-54 sprawował urząd prezydenta. W 1954r. Nagib został obalony przez pułkownika Gamala Abd-el Nasera, który znacjonalizował Kanał Sueski. Spowodowało to nieudaną interwencję Wielkiej Brytanii, Francji i Izraela, które chciały odzyskać dawne wpływy. Podczas tak zwanej wojny sześciodniowej z Izraelem Egipt stracił Synaj. Za panowania kolejnego prezydenta Anvara Sadata w 1979r. podpisano układ pokojowy i odzyskano stracone ziemie. W 1981r. dokonano zamachu na Sadata. Do władzy doszedł Hosni Mubarak. W efekcie rewolucji egipskiej w 2011 roku prezydent Hosni Mubarak po 32 latach rządów realizując postulaty protestujących Egipcjan ustąpił z urzędu. W wyniku tych zmian w 2012 roku odbyły się w Egipcie pierwsze wolne wybory prezydenckie i prezydentem został Muhammad Mursi, który piastował to stanowisko do 2013 roku. W dniu 29.05.2014 Abdul Fattah El Sisi wygrał wybory i został prezydentem Egiptu.

Język i pismo
W starożytności Egipcjanie posługiwali się pismem zwanym hieroglifami. Były to obrazy oznaczające poszczególne przedmioty, osoby i dźwięki. Przez wiele lat współcześni starali się rozszyfrować zapisane na papirusach i wyryte na kamieniach znaki. Udało się to dopiero dwóm Angielskim naukowcom na początku XIX wieku. Od tego czasu wiele tajemnic i zapomnianych imion władców ujrzało światło dzienne. Współcześni Arabowie zamieszkujący Egipt nie mają już nic wspólnego z dawnymi Egipcjanami. Urzędowym językiem jest arabski, ale część ludności posługuje się także językami nubijskimi. Egipcjanie znają także języki europejskie takie jak angielski, włoski, czy rosyjski.

Ubiór
Proponujemy zaopatrzyć się na wyjazd, obok typowo letnich ubiorów, także w cieplejsze okrycie. Wiosną, jesienią i zimą występują w Egipcie znaczne różnice temperatur pomiędzy dniem a nocą. Proponujemy także unikać skąpych strojów. Chociaż miejscowa ludność jest przyzwyczajona do sposobu ubierania się turystów, zbyt odkryte ciało może gorszyć lub powodować zaczepki szczególnie w stosunku do kobiet. Wchodząc do meczetów, kościołów lub innych sanktuariów religijnych należy unikać zbyt obcisłych, krótkich spodni i spódnic, a także bluzek na ramiączka. Przy wejściu do meczetu należy pamiętać także o zdjęciu butów.

Wiza
Przy wjeździe do Egiptu należy mieć paszport ważny przynajmniej przez 6 miesięcy od daty planowanego powrotu oraz wizę, którą można otrzymać po dokonaniu opłaty w Ambasadzie Egiptu w Warszawie lub na lotnisku w Egipcie. Do Egiptu można wwozić 1 litr alkoholu i 200 sztuk papierosów lub 25 cygar, a także waluty obce. W urzędzie celnym należy zadeklarować przewóz kamer video, aparatów fotograficznych i innych urządzeń elektronicznych.

Waluta
Jednostką monetarną jest funt egipski (LE), który dzieli się na 100 piastrów. Wymiany można dokonywać w bankach lub hotelach. W dużych hotelach można używać także kart kredytowych.

Jedzenie i napoje
Przebywając w Egipcie należy pamiętać o przestrzeganiu higieny, piciu butelkowanej wody, a także myciu przed spożyciem kupionych warzyw i owoców. Woda w kranach jest czysta, ale nie radzimy jej pić. Napoje alkoholowe można nabyć w sklepach wolnocłowych, ale ich zakup jest limitowany i wymagane jest okazanie paszportu.

Transport
Najlepszym środkiem transportu są minibusy, które można zatrzymać skinięciem ręki. Przy wysiadaniu należy jedynie powiedzieć stop, aby minibus się zatrzymał w dogodnym dla Państwa miejscu. Można także korzystać z taksówek, wcześniej uzgadniając cenę przejazdu z kierowcą. Poza tym w większości hoteli istnieje możliwość wypożyczenia samochodu.

Bakszysz
Przebywając w krajach wschodnich turyści powinni pamiętać o tak zwanym "bakszyszu". Po skończonej wycieczce autokarowej lub transferze zwyczajem jest zebranie pieniędzy na napiwek dla kierowcy. Poza tym napiwki daje się zazwyczaj kelnerom, boyom hotelowym, obsłudze łodzi, przewodnikom wielbłądów i osobom pozującym do pamiątkowych fotografii.

Fotografowanie
Należy zwrócić uwagę na zakazy fotografowania i filmowania niektórych obiektów. Zakaz fotografowania dotyczy przede wszystkim obiektów militarnych, mostów, portów i magazynów zaopatrzeniowych. W niektórych przypadkach należy jedynie wyłączyć lampę błyskową, a czasami wykupić specjalny bilet (przede wszystkim w grobowcach i muzeach). Filmowanie zabronione jest na zaporze w Asuanie i w Dolinie Królów. Robiąc zdjęcie miejscowej ludności radzimy zapytać o pozwolenie.

Apteka
Apteki egipskie są dość dobrze zaopatrzone. Niektóre leki mają jednak inne nazwy niż w Europie. Warto zabrać najpotrzebniejsze leki z Polski lub znać chociażby ich skład, aby na jego podstawie wykupić odpowiedni lek.

Pogoda

Średnie temperatury w Hurghadzie:

Telefon i poczta
Listy można wrzucać do skrzynek zarówno na poczcie, jak i w hotelach. Jeśli nie ma w hotelu skrzynki pocztowej, listy można przekazać do recepcji. Kartki i znaczki można kupić w sklepach. Na poczcie można wykupić karty telefoniczne, a dzwonienie z automatów jest tańsze niż z hotelu.

Święta

W Egipcie obchodzi się następujące święta państwowe:

22 lutego

Dzień Jedności

18 kwietnia

Dzień Wycofania się Oddziałów Brytyjskich

25 kwietnia

Powrót Synaju do Macierzy

23 lipca

Dzień Rewolucji

6 października

Dzień Suezu

24 października

Inwazja na Synaj

23 grudnia

Dzień Zwycięstwa

Egipcjanie obchodzą liczne święta religijne takie jak Ramadan, Id al-Fitr (Małe Święto), Id al-Adha (Święto Ofiary), Mulid an-Nabbi (Urodziny Proroka). Podczas świąt wierni składają ofiary, rozdają prezenty bliskim i przygotowują świąteczne potrawy. Ciekawym świętem jest także Sham an Nasim, podczas którego ludzie świętują nadejście wiosny i udają się na majówki. Dominującą religią jest islam (ok. 90%), niewielką mniejszość stanowią chrześcijanie obrządku koptyjskiego, którzy obchodzą święta w tych samych terminach, co inne kościoły wschodnie.

Zakupy
Większość sklepów czynna jest od godziny 9 rano aż do późnych godzin wieczornych. Można w nich zakupić egipskie rękodzieła takie jak: naczynia z mosiądzu, marmuru i alabastru, figurki z granitu, dywany, kilimy, wyroby ze złota oraz inne pamiątki związane z Egiptem. W supermarketach obowiązują ceny detaliczne, w pozostałych sklepach i butikach należy pamiętać o targowaniu się, które jest charakterystyczną cechą bliskowschodniego handlu. W Egipcie istnieją także sklepy wolnocłowe.

Czas
Różnica między czasem egipskim a polskim wynosi +1 godzinę. Nie należy zapominać o przestawieniu zegarków po przylocie. Godziny podawane Państwu przez rezydentów będą podawane według czasu lokalnego.

Paszporty i wizy
Wszystkie osoby wyjeżdżające zobowiązane są posiadać ważny paszport. Wymagane jest, aby dokument ten był ważny przez co najmniej pół roku po planowanym powrocie do kraju. Podczas podróży paszport należy mieć zawsze przy sobie, a nie w bagażu głównym. Paszport ze zdjęciem wymagany jest także dla dzieci i niemowląt. Wezyr Holidays nie ponosi odpowiedzialności za osoby, które nie zostaną przepuszczone przez granicę z przyczyn niezależnych od biura. Za zagubienie paszportu i innych dokumentów oraz koszty związane z procedurą otrzymania nowych odpowiada klient (koszty uzależnione są od placówek wydających takowe dokumenty). Jeżeli z powodu zagubienia paszportu klient spóźni się na samolot, na który miał zarezerwowane miejsce, będzie musiał pokryć dodatkowe koszty powrotu sam, gdyż organizator nie ponosi za to odpowiedzialności. Jeżeli zagubiony zostanie jeden z dokumentów podróży, tj. bilet lotniczy lub voucher hotelowy, a wymagane będzie wystawienie nowych dokumentów, wówczas klient ponosi koszt w wysokości 40 $/30 euro od osoby. Koszt zakupu wizy przy wjeździe do Egiptu wynosi 15$. By usprawnić przebieg wydania wizy radzimy Państwu przygotować uprzednio odliczoną kwotę.

Opóźnienia
Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin wylotów i przylotów. Za opóźnienia z przyczyn niezależnych od Wezyr Holiday Service biuro nie ponosi odpowiedzialności. W przypadku opóźnień biuro nie zwraca kosztów np. noclegu w hotelu, rozmów telefonicznych, taksówki itp.

Odprawa na lotnisku
Dokładne godziny przelotu znajdują się na potwierdzeniu rezerwacji, które zobowiązane jest Państwu przekazać biuro podróży, w którym wykupili Państwo wczasy. Biuro podróży ma również obowiązek informować o wszelkich zaistniałych zmianach. Prosimy jednak o osobiste, telefoniczne potwierdzenie godziny odlotu bezpośrednio w Wezyr Holidays na dzień przed planowaną podróżą. Zbiórka na lotnisku odbywa się zawsze 2 godziny przed odlotem przy stanowisku Wezyr Holidays. Tam otrzymają Państwo od przedstawiciela Wezyr Holidays dokumenty podróży (bilety i voucher). Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony, prosimy o punktualność. Szczególnie zwracamy na to uwagę osobom wykupującym dolot krajowy. Ze względu na ściśle określone godziny odlotów należy liczyć się z faktem, że osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione.

Godziny odlotów i przylotów
Dzień odlotu i powrotu wlicza się w całkowity czas trwania imprezy turystycznej. Godziny przelotu ustalane są przez przewoźnika w porozumieniu z lotnictwem cywilnym. Mogą one ulec zmianie w stosunku do rozkładu lotów zawartego na stronie internetowej i w cenniku. W takim przypadku prosimy o wyrozumiałość. Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin odlotów i przylotów. Czasem jednak nie da się uniknąć opóźnień. Przyczyny mogą być różne: niekorzystne warunki pogodowe, wzmożony ruch lotniczy, konieczne prace konserwacyjne. W takich wypadkach bezpieczeństwo jest dla nas ważniejsze niż punktualność.

Bagaż
Dopuszczalny ciężar bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego wynosi 20 kg + 5 kg bagażu podręcznego o wymiarach: 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem, przed sobą lub w schowku bagażowym, znajdującym się nad fotelem. Za każdy kilogram nadbagażu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę, którą określa przewoźnik. Bagaż specjalny (np.: rower, deska surfingowa) zabierany jest do samolotu za dodatkową opłatą ustaloną przez przewoźnika. Chęć zabrania ze sobą wyżej wymienionego sprzętu należy złożyć na 3 dni przed wylotem. Składany wózek dziecięcy lub torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki są wolne od opłat dodatkowych i są przewożone w kabinie pasażerskiej, jeśli ma ona wydzielone miejsca do przechowywania bagażu. W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp., niemniej jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy. Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw. strefach bezcłowych, na których to, po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupu artykułów oferowanych przez sklepy wolnocłowe. Przewożenie żywności jest dozwolone tylko w hermetycznie zamkniętych opakowaniach. Szczegółowe informacje zamieszczone są na www.wezyrholidays.pl.

Bagaż podręczny
Na pokład samolotu mogą Państwo zabrać tylko jeden podręczny bagaż nie większy niż 45x35x20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem, pod nogami lub w schowku na bagaż znajdującym się nad siedzeniami.

Przedstawiciele Wezyr Holidays
Podczas pobytu za granicą obsługiwać będzie Państwa nasi regionalni przedstawiciele, pracujący dla naszego kontrahenta - Odeon Tours - Egipt. Po raz pierwszy spotkają się Państwo z nimi na stanowisku Wezyr Holidays po wyjściu z hali przylotów. Pokierują oni Państwa do odpowiedniego autokaru, który zawiezie Państwa do hotelu. W dniu przylotu lub następnego dnia odbędzie się spotkanie organizacyjne, na którym przekażą Państwu informacje dotyczące hotelu, regionu oraz przedstawią bogatą ofertę wycieczek fakultatywnych (oferowanych przez miejscowego touroperatora, posiadającego wszelkie wymagane licencje oraz ubezpieczenia). W razie jakichkolwiek niezgodności dotyczących wycieczek fakultatywnych należy je rozwiązywać podczas pobytu na miejscu, u ich organizatora. Przedstawiciele będą do Państwa dyspozycji również podczas wyznaczonych dyżurów, jakie pełnią w hotelach. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów mogą Państwo skontaktować się z biurem naszego kontrahenta, gdzie w godzinach pracy biura dyżuruje któryś z polskojęzycznych przedstawicieli. Telefony kontaktowe i adresy biur znajdują się na voucherach oraz na tablicach informacyjnych w hotelach.

Polskojęzyczni piloci
Podczas pobytu w hotelu będą Państwa obsługiwać polskojęzyczni regionalni przedstawiciele biura Wezyr Holiday Service, zatrudnieni przez naszych kontrahentów za granicą. Po raz pierwszy spotkają się Państwo z nimi na stanowisku Wezyr Holidays po wyjściu z hali przylotów. W dniu przylotu lub następnego dnia zorganizują dla Państwa spotkanie organizacyjne, na którym przekażą informacje dotyczące hotelu, regionu oraz przedstawią bogatą ofertę wycieczek fakultatywnych. Przedstawiciele będą do Państwa dyspozycji również podczas wyznaczonych dyżurów, jakie pełnią w hotelach. W razie jakichkolwiek pytań lub problemów mogą Państwo skontaktować się także z biurem naszego kontrahenta, gdzie dyżuruje któryś z przedstawicieli. Telefony kontaktowe i adres biura znajdują się na Państwa voucherze.

Doba hotelowa
Według międzynarodowych przepisów doba hotelowa kończy się w dniu wyjazdu o godzinie 12:00, a rozpoczyna w dniu przyjazdu o godzinie 14:00. W dniu wyjazdu, niezależnie od godziny odlotu samolotu, muszą Państwo wraz z bagażami opuścić pokoje do godziny 12:00. W przypadku późnych godzin transferu większość hoteli zapewnia dla wszystkich gości bezpieczne miejsce na przechowanie bagażu (bagaż należy złożyć w takim miejscu za pokwitowaniem). Mogą Państwo przedłużyć dobę hotelową zgłaszając taką prośbę w momencie dokonywania rezerwacji usługi turystycznej w biurze podróży lub już na miejscu w recepcji hotelowej. Przedłużenie doby hotelowej wiąże się z dodatkową opłatą i uzależnione jest od dostępności wolnych pokoi w danym momencie w hotelu.

Dodatkowe życzenia związane z zakwaterowaniem
Jeżeli mają Państwo specjalne życzenia odnośnie zakwaterowania np.: pokój z widokiem na morze, pokoje obok siebie, kwiaty w pokoju, indywidualny transfer itp. można je zgłosić w momencie dokonywania rezerwacji usługi turystycznej. Zostaną one zrealizowane za dodatkową opłatą (jeżeli właściciel hotelu lub organizator przewidują takie usługi).

Dodatkowe rozrywki i usługi w hotelach
Większość hoteli przygotowuje bogatą ofertę rozrywek. Ponieważ spotykają się w nich ludzie z różnych krajów programy mogą być prowadzone w różnych językach. Najczęściej jest to angielski, rosyjski, niemiecki i francuski. Rodzaj programów animacyjnych oraz ich częstotliwość uzależniona jest od standardu hotelu. W niektórych hotelach, zwłaszcza niższej kategorii i położonych blisko centrum miasta, oferta rozrywek jest znacznie okrojona lub w ogóle jej nie ma. Wszystkie sporty oferowane na plaży są zazwyczaj organizowane przez prywatne firmy spoza hotelu. Sprzątanie pokoi oraz wymiana ręczników nie musi odbywać się codziennie, zazwyczaj odbywa się to co 2, 3 dni. Częstotliwość jest uzależniona od standardu hotelu. W trakcie sezonu wakacyjnego przepisy hotelowe dotyczące tzw. 'house keeping" mogą ulec zmianie, jest to zależne od wewnętrznych decyzji dyrekcji hoteli. Wezyr Holidays nie jest odpowiedzialny za obietnice złożone przez hotel w trakcie Państwa pobytu. Liczba leżaków przy barach, basenach i na plaży nie jest równa ilości gości hotelowych.

Plaża i opalanie
Plaże Egiptu w większości przypadków są piaszczyste, przy wejściu do morza występują jednak rafy koralowe (zaleca się specjalne obuwie). Zaleca się zabranie ze sobą olejków do opalania z filtrem UV, a także okularów ochronnych (przeciwsłonecznych) oraz nakryć głowy.

Woda
Przebywając Egipcie należy pamiętać o przestrzeganiu higieny, piciu butelkowanej wody, a także myciu kupionych warzyw i owoców przed spożyciem. Woda w kranach jest czysta, ale nie radzimy jej pić. Pragniemy zwrócić uwagę, iż w niektórych hotelach mogą się Państwo spotkać ze słoną wodą w kranie. Jest to związane z systemem doprowadzającym wodę do hoteli, które korzystają z naturalnych zasobów wodnych. W Egipcie woda podgrzewana jest dzięki bateriom słonecznym. Jej temperatura jest uzależniona od nasłonecznienia. Ilość wody ciepłej zależy także od ilości korzystających z niej osób w danej chwili.

Hałas
W miejscowościach turystycznych życie towarzyskie trwa do późnych godzin nocnych. Należy więc liczyć się z niedogodnościami związanymi z głośną i ożywioną atmosferą, jaka może panować w okolicy hotelu.

Napiwki
Napiwki to tradycja. Wysokość napiwku zależy od Państwa uznania oraz jakości usługi. Zwykle napiwek dla kelnera wynosi 5-10% rachunku, 1-2 $ dla boya hotelowego, który pomoże Państwu przenieść bagaże do pokoju, 2 $ dla pokojówki hotelowej i kierowcy.

Owady
W celu zapewnienia jak największego komfortu gościom hotelowym stosowane jest tak zwane odkomarzanie, niemniej jednak zaleca się zabranie ze sobą środków przeciw komarom. W pokojach hotelowych zabrania się trzymania jakichkolwiek produktów spożywczych (sprzyja to pojawianiu się mrówek itp.).

Klimatyzacja
W większości hoteli klimatyzacja jest sterowana centralnie i działa w określonych godzinach, ustalonych przez właściciela hotelu. Czas działania klimatyzacji uzależniony jest od warunków atmosferycznych, sezonu i wewnętrznych ustaleń hotelu. W niektórych hotelach na początku i pod koniec sezonu klimatyzacja może zostać wyłączona lub jej działanie znacznie ograniczone. W niektórych hotelach klimatyzacja jest dodatkowo płatna. Istnieje także możliwość wykupienia dodatkowych godzin jej działania za dodatkową opłatą. Informacje na ten temat zawarte są w opisie hotelu.

Sejf
Niezależnie od miejsca pobytu radzimy trzymać pieniądze, cenne przedmioty i dokumenty w sejfie. Jeśli pokój hotelowy nie jest wyposażony w sejf, można skorzystać z sejfu w recepcji. Prosimy pamiętać, że hotel nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty utracone na jego terenie. Sejfy w hotelach są zazwyczaj dodatkowo płatne.

Depozyty
W niektórych hotelach będą Państwo proszeni o pozostawienie depozytu w recepcji za np.: ręcznik plażowy, pilota do telewizora, bądź pilota do klimatyzacji. Wysokość depozytu jest zróżnicowana: od 10 do 50 $.

Budzenie
W recepcji hotelowej można zamówić budzenie podając numeru pokoju i godzinę budzenia. Najlepiej, dla pewności ponownie sprawdzić podane dane.

Usługi medyczne i ubezpieczenie
Większość lekarstw znajdą Państwo w aptekach. Warto jest jednak znać ich skład chemiczny, ponieważ lekarstwa występują zazwyczaj pod innymi nazwami niż w kraju. Radzimy Państwu przed wyjazdem zaopatrzyć się w najpotrzebniejsze lekarstwa, które mogą okazać się niezbędne przy problemach zdrowotnych. Kuchnia różni się znacznie od polskiej w sposobie przyrządzania. Wraz ze zmianą klimatu i wody może to powodować dolegliwości żołądkowe. W przypadku konieczności wizyty u lekarza, hospitalizacji lub specjalistycznej opieki ubezpieczony zobowiązany jest zgłosić to telefonicznie rezydentowi oraz ubezpieczycielowi. Numer telefonu do Centrum Alarmowego oraz numer polisy ubezpieczeniowej znajdą Państwo w dokumentach podróży. W większości hoteli znajdują się gabinety lekarskie, w których w wyznaczonych przez hotel godzinach dyżuruje lekarz i/lub pielęgniarka. Dokładne godziny przyjęć dostępne są w recepcji, prosimy o zapoznanie się z nimi. Kontaktując się z lekarzem prosimy o przekazanie mu kopii paszportu i numeru polisy ubezpieczeniowej. Ubezpieczenie medyczne obejmuje standardowy pakiet do ustalonej kwoty ubezpieczenia. Prosimy o zapoznanie się z warunkami ubezpieczenia firmy EUROPEJSKIE zamieszczonymi na naszej stronie internetowej.

Pozostawione rzeczy
Uwaga! Przed opuszczeniem hotelu prosimy dokładnie sprawdzić pokój, czy nic w nim nie pozostało. Należy dopilnować, aby wszystkie bagaże zostały wniesione do autokaru, który przewiezie Państwa na lotnisko. Za rzeczy pozostawione odpowiada klient. Koszt ich transferu do Polski uzależniony jest od ich wagi, a także od przewoźnika, który będzie je transportował do kraju.

Bezpieczeństwo

Aby zapewnić Państwu udany wyjazd i bezpieczny wypoczynek prosimy o zapoznanie się z poniższymi radami naszego biura:

 

 

-

Należy zwrócić szczególną uwagę na dzieci, przede wszystkim w windzie, na schodach, balkonie, basenie i wokół niego.

 

-

Należy zachować środki ostrożności korzystając z urządzeń elektrycznych i gazowych. Zauważone usterki należy natychmiast zgłosić w recepcji.

 

-

Korzystając z kąpielisk morskich i basenów hotelowych należy stosować się do rad i zaleceń miejscowego personelu.

 

-

Należy zwrócić uwagę na głębokość wody, prądy wodne, przypływy i odpływy.

 

-

Należy korzystać z naszych praktycznych rad odnośnie wyżywienia, wody i aktywnego wypoczynku.

Klasyfikacja pokoi

  • Pokój dwuosobowy (DBL) - Standardowy pokój hotelowy dla dwóch osób dorosłych. Posiada łóżko małżeńskie lub 2 pojedyncze łóżka.
  • Pokój jednosobowy (SGL) - W hotelach liczba pokoi jednoosobowych jest ograniczona. Często jest to standardowy pokój dwuosobowy do pojedynczego wykorzystania. Wielkość, wyposażenie i usytuowanie nie zawsze są takie same jak w pokojach dwuosobowych.
  • Pokój dwuosobowy z dostawką (DBL+EXB lub DBL+CHD) - Jest to standardowy pokój dwuosobowy z dostawką dla osoby dorosłej lub dziecka. Dostawka to tapczan, rozkładany fotel lub składane łóżko. Przestrzeń pokoju może być ograniczona.
  • Pokój dwuosobowy z dwiema dostawkami (DBL+EXB+CHD lub DBL+2CHD) -Jest to standardowy pokój dwuosobowy z dwiema dostawkami. Druga dostawka jest możliwa jedynie dla dziecka - nie ma możliwości zakwaterowania osób dorosłych w jednym pokoju standardowym. Dostawka to tapczan, rozkładany fotel lub składane łóżko. Przestrzeń pokoju może być ograniczona.
  • Pokój trzyosobowy (DBL+EXB) - Jest to najczęściej pokój dwuosobowy z dostawką. Dostawka to tapczan lub składane łóżko, dlatego też przestrzeń pokoju może być ograniczona.
  • Pokoje rodzinne, apartamenty i studia - składają się z jednego dużego pokoju, 2 sypialni połączonych drzwiami, lub sypialni i salonu połączonych drzwiami. Może się zdarzyć, że między pokojami nie ma drzwi, oddziela je kotara lub nie ma żadnej innej zasłony. Staramy się zaznaczyć to w opisie hotelu.
  • Pokoje typu Club - położone w niższej zabudowie, poza budynkiem głównym hotelu o większej powierzchni całkowitej. Pokój Run of the House - pokój o standardowym wyposażeniu, jednak przy rezerwacji nie wiadomo gdzie będzie on zlokalizowany. 
  • Pokój Run of the House (ROH) - pokój o standardowym wyposażeniu, jednak przy rezerwacji nie wiadomo gdzie będzie on zlokalizowany. 

Możliwości zakwaterowania
Dla Państwa wygody podajemy w naszym cenniku maksymalną liczbę miejsc w pokoju standardowym, dwuosobowym, które mogą występować w następujących konfiguracjach: 2+2 (dwie osoby dorosłe + dwoje dzieci), 3+1 (trzy osoby dorosłe + jedno dziecko), 2+1 (dwie osoby dorosłe + jedno dziecko lub osoba dorosła). Uprzejmie informujemy, że dla każdej dodatkowo zakwaterowanej osoby w dwuosobowym pokoju standardowym, może być przewidziana dostawka (może nią być tapczan, sofa, łóżko rozkładane lub fotel), która nie zawsze zapewnia komfort oferowany przez standardowe łóżko w danym hotelu. Wyposażenie pokoju standardowego pozostanie na niezmienionym poziomie, za wyjątkiem dodatkowych kompletów pościeli i ręczników, które będą dostarczone przez obsługę hotelową na Państwa życzenie.

Wyżywienie

  • Only Bed (OB) - wyżywienie we własnym zakresie.
  • Bed & Breakfast (BB) - śniadanie w formie bufetu lub kontynentalne.
  • Half Board (HB) - śniadanie i kolacja w formie bufetu lub serwowane.
  • Full Board (FB) - śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu lub serwowane.
  • Full Bard Plus (FB+) - śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu, do obiadu i kolacji podawane są bezpłatnie wino stołowe, piwo i napoje bezalkoholowe.
  • All Inclusive - śniadanie, obiad i kolacja w formie bufetu, lokalne napoje alkoholowe i bezalkoholowe, często również podwieczorek i przekąski między posiłkami. Niektóre hotele oferują bezpłatnie dodatkowe usługi np. animacje sportowe, sauna, fitness i inne. Prosimy zwrócić uwagę, że opcja All Inclusive jest zróżnicowana w zależności od standardu hotelu, godzin działania oraz usług dodatkowych. W większości hoteli system All Inclusive nie zawiera: napoi importowanych, soków ze świeżych owoców, lodów, kawy po turecku, cappuccino, espresso oraz napoi serwowanych w butelkach.
  • Ultra All Inclusive - Hotel działa w systemie rozbudowanego systemu All Inclusive. Poza podstawową ofertą hotel proponuje późne śniadania, podwieczorki, przekąski, a także posiłki a'la carte (wymagana wcześniejsza rezerwacja). Podobnie jak w opcji All Inclusive można korzystać z lokalnych alkoholi i napoi bezalkoholowych, a także usług dodatkowych. Rozszerzona wersja systemu All Inclusive zawiera najczęściej wybrane lub wszystkie napoje importowane.

! Prosimy zwrócić uwagę, że opcja All Inclusive jest uwarunkowana standardem hotelu.

! W hotelach istnieje zakaz wnoszenia z zewnątrz żywności i napoi.

! Podane kategorie hoteli nadane są przez Wezyr Holidays i mogą się różnić od kategoryzacji oficjalnej.

Cena zawiera

 

-

Przelot w obie strony

 

-

Zakwaterowanie w hotelu

 

-

Transfer na terenie Egiptu: lotnisko - hotel - lotnisko

 

-

Opłatę lotniskową

 

-

Opiekę polskojęzycznego rezydenta

 

-

Wyżywienie według opisu hotelu

 

-

Ubezpieczenie NW i KL w EUROPEJSKIE

 

-

Ubezpieczenie lotnicze

 

-

Podatek VAT

Cena nie zawiera

Wizy egipskiej płatnej na lotnisku w Hurghadzie lub Sharm El Sheikh - 25 USD w okienku celnym lub - 27 USD od osoby u przedstawiciela Odeon Tours Egypt.
W przypadku wyjazdów na Synaj do kurortu Sharm El Sheikh możliwe jest zgłoszenie się po wizę Sinai Only (bezpłatną) uprawniającą do pobytu 14 dniowego oraz do skorzystania z niektórych wycieczek fakultatywnych.

Hurghada

Opis regionu - Hurghada

Położona na zachodnim wybrzeżu Morza Czerwonego, 470 km na południe od Kairu Hurghada to najpopularniejsza miejscowość turystyczna Egiptu. Założona została 20 lat temu. Przez długi czas była to jedynie niewielka miejscowość rybacka, która z czasem stała się słynnym kurortem Morza Czerwonego, który zamieszkuje ponad 50 tys. mieszkańców.
Obecnie Hurghada zajmuje ponad 40 km długości linii brzegowej, a w jej okolicy znajdują się jedne z najpiękniejszych raf koralowych na świecie.

W Hurgadzie każdy może znaleźć coś interesującego dla siebie. Restauracje, bary, dyskoteki, a przede wszystkim przepiękne plaże i krystalicznie czyste wody Morza Czerwonego przyciągają tysiące turystów przez cały rok.

60 km od Hurghady znajduje się wolnocłowy port Safaga wzniesiony w III w. p.n.e. na polecenie króla z dynastii Ptolomeuszy. Po drodze mogą Państwo podziwiać egipskie krajobrazy i wiele hoteli o wysokim standardzie, które powstały tu w ciągu ostatnich kilku lat.

Luksor – świątynie i górale Egiptu

Niegdyś starożytne Teby – dziś największe muzeum świata na świeżym powietrzu! Na jednym brzegu Nilu odnajdziesz imponujący kompleks świątyń a z drugiej strony rodowitych Luksorczyków. Rozpoznasz ich łatwo, bo noszą na głowie specjalną chustę, którą wiążą na kształt turbanu – to górale Egiptu, czyli mieszkańcy Górnego Egiptu! Od wieków niewiele zmieniły się tu obyczaje,  a tradycja faraońska obecna jest w domostwach do dnia dzisiejszego. 

Luksor szokuje przede wszystkim ogromem swojego starożytnego bogactwa.Podczas wycieczki czeka Cię niesamowite spotkanie z tymi skarbami: kompleks świątyń Amona Ra w Karnaku, Dolina Królów i Królowych oraz niezliczona liczba starożytnych posągów, świątyń i krypt na zachodnim Brzegu Nilu. Nie ominie Cię też wizyta przy Kolosach Memnona oraz w świątyni królowej Hatchepsut.

Dodatkowo – podczas wizyty w fabryce alabastru, w sklepie z perfumami i w wytwórni papirusów, będziesz mógł przyjrzeć się z bliska procesowi ich wytwarzania.
Wiecznie żywa obecność faraonów,  magia życiodajnego Nilu i zapach pieczonego chleba w Tebach pozostają w pamięci na zawsze.

 

Kair – twarzą w twarz z piramidami

Kair to tętniąca  życiem metropolia, łącząca w sobie ślady najstarszej cywilizacji ze zdobyczami nowoczesnej kultury. To miniaturka Egiptu,  centrum egipskiej sztuki, które ze swoim ponad tysiącem minaretów nazywane jest „Miastem tysiąca minaretów”. Podczas wycieczki do Kairu nie sposób pominąć Gizy z jej zagadkowymi piramidami, bo to jedyny spośród siedmiu cudów świata antycznego, który przetrwał do dziś. Kair to symbol tego, co starożytne i tajemnicze – nie możesz tego przegapić. 

Kair i Aleksandria – z wizytą u królowej Kleopatry (2 dni)

To propozycja dla tych, którzy chcą nie tylko stanąć twarzą w twarz z piramidami, ale korzystając  z okazji odwiedzić miasto Kleopatry– Aleksandrię.

Pierwszy dzień wycieczki prowadzony jest według takiego samego planu jak 1 dniowa wycieczka do Kairu, a zakończeniem pierwszego wieczoru jest krótki rejs po Nilu. Po noclegu w 5* hotelu jedziesz do Aleksandrii. Wycieczka po mieście i zwiedzanie Biblioteki Aleksandryjskiej założonej przez Ptolemeusza I, gdzie znalezione na murach piktogramy, hieroglify i litery wszystkich znanych alfabetów wskazują na ogromną wiedzę jaka znajduje się w księgozbiorach starożytnej biblioteki. W programie jest także obejrzenie parku Montana, meczetu Abu –al – Abbasa, największego obiektu sakralnego w mieście oraz rzymskiego teatru. Aleksandria to  mieszanka Egiptu i rzymsko-greckiej cywilizacji. A to za sprawą ostatniej królowej Egiptu - Kleopatry, która wykorzystała swe wdzięki przed Markiem Antoniuszem, sprawiając, że Egipt pozostał sojusznikiem a nie kolejną zdobyczą Rzymu. Poczuj tę historię!

Rejs łodzią ze szklanym dnem

jedyna w swoim rodzaju możliwość przyglądania się podwodnemu życiu w morzu Czerwonym bez wchodzenia do wody - będziesz w samym sercu podwodnego świata!

Rabat dla minigrupy

sprawdź warunki rabatu >>

Egipt voucher zniżkowy

sprawdź regulamin >>

Zapytaj doradcę @ Wyślij ofertę